سیزدهمین GDX در خانه هنرمندان تهران برگزار شد – گیم لایو

سیزدهمین GDX در خانه هنرمندان تهران برگزار شد – گیم لایو

طراحان عصر نوین موزیک بازی
  • نوشته شده توسط : محسن اسماعیلی در تاریخ : ۱۰ دی ۱۳۹۶
    چاپ این صفحه

    امروز سیزدهمین رویداد تجربه بازی ساز یا به اختصار GDX در خانه هنرمندان تهران و در تالار شهناز برگزار شد. این رویداد توانست با پنلی جذاب و تایمینگ مناسب به یکی از رویداد های راهبردی گیم در ماه های اخیر تبدیل شود.

    پس از شروع برنامه ها با اندکی تاخیر ، اولین سخنرانی با تیم بازیسازی پاییزان بود که با بازی پسر خوانده به GDX 13 دعوت شده بودند.استودیوی بازی پاییزان در سال ۹۳ با ترکیبی از عوامل تیم بازی سازی راسپینا که ساخت بازی های معروفی مثل ارتش های فرا زمینی رو در کارنامه خود دارند ، تشکیل شده است و بازی های شاخص دیگری مثل “مگنیس” و “درخت انگلیسی” هم از کارهای این استودیوی بازی سازی است.آقای زهتابی مدیر عامل این مجموعه پس از معرفی خود و تیم پاییزان از تجربه تیم در ساخت بازی “پسرخوانده” صحبت کرد و  به چالش ها و بحث هایی که قبل از ساخت بازی و در زمان ایده پردازی ، هنگام ساخت بازی و پس از انتشار بازی روی مارکت های ایرانی مطرح میشد اشاره کرد. آقای زهتابی از اهداف بعدی این مجموعه هم صحبت کردند و بازار های خارجی مثل استیم ( برای بازی های تحت کامپیوتر ) و اپ استور های مطرح تلفن های هوشمند را از بازار های هدف استودیو پاییزان در آینده نزدیک نام بردند.

    پس از سوال و جواب هایی که تیم پاییزان با شرکت کنندگان در این رویداد داشتند با یک عکس دسته جمعی از این تیم بازیساز موفق این بخش از برنامه به اتمام رسید.

    در ادامه نوبت به آقای محبوبیان مدیر انستیتو ملی بازی سازی رسید و با شوخ طبعی های همیشگی که دارند به علت های برگزاری سیزدهمین رویداد “تجربه بازی ساز” پرداختند.

     

    در ادامه آقای محبوبیان برای اولین بار از برنامه “گیم آکادمی” رونمایی کردند و با انتشار تیزری از این برنامه جدید انستیتو ملی بازی سازی، از قابلیت های این اپلیکیشن صحبت کردند.

    گیم آکادمی یک اپلیکیشن آموزشی است در حوزه بازیسازی است که شما را با چند کلیک به سادگی به دنیایی از ویدئوهای آموزشی متصل می کند. موضوعات ارائه شده در گیم آکادمی بسیار متنوع اند و تقریبا هر کس از هر گروه سنی و با هر سلیقه ای، آموزش در حوزه بازی سازی مورد نظر خود را در گیم آکادمی پیدا خواهد کرد. (کافه بازار)

    در این برنامه میتونین به تمامی برنامه های GDC برگزار شده تا سال ۲۰۱۶ ، محتوا های تولید شده در انستیتو ملی بازی سازی و شرکت مدریک و TGC به همراه آیتم های آموزشی متنوع دیگر دسترسی داشته باشید. آقای محبوبیان این مژده رو به دوستانی که در TGC شرکت کرده اند دادند که با وارد کردن شناسه ای که در این رویداد به آنها داده شده ، میتوانند ماه اول به صورت رایگان از این برنامه آموزشی استفاده کنند. به نقص های فعلی این برنامه هم اشاره شد و آقای محبوبیان تقاضا کردند که دوستان با استفاده از این برنامه ارسال نظرات و پیشنهادات خود به بهبود این برنامه کمک کنند. در حال حاضر در برخی زیر دسته های موجود در این برنامه ، فیلمی وجود ندارد که در ادامه حتما اضافه خواهد شد.

    در پایان صحبت های آقای محبوبیان و با همراهی آقای حاجی میرزایی مدیر مرکز رشد کیک جشن تولد انستیتو ملی بازی سازی طراحی شده با لوگوی این سازمان به صورت نمادین برش داده شد.

    در انتها حاضرین در رویداد برای پذیرایی سالن را ترک کردند.

     

    بعد از پذیرایی و برگشت به سالن، ۵ تیم بازیسازی با ۵ عنوان جدید برتر موبایلی که در اسنتیتو ملی بازی سازی، تیم سازی و شروع به بازیسازی کرده اند معرفی شد و هر تیم بازیسازی معرفی کوتاهی از پروژه های خود داشتند.

    بازی “دره حیوانات” اولین عنوانی بود که در این رویداد معرفی شد. یک بازی سبک رانر که با استفاده از آرت و المان های زیبا و جذاب توانسته به یک عنوان کاربرپسند تبدیل شود.

     

    “آقای عشق خطر” دومین اثری بود که به روی صحنه رفت. نکته ی جالبی که درباره ی ساخت این بازی گفته شد طراحی و پیاده سازی اکثر بخش های این اثر به دست یک نفر بود و صد البته که بازیسازهای مستقل و تک نفره در این عرصه بسیار هستند.

    سومین عنوان از تیم بازی سازی M2Bros با نام “دژدار” بود که در سبک تاور دیفنس ساخته شده است.

    استودیوی نیرا هم با بازی “آرتانیا” خود را به این رویداد رساند. سبک بازی شوتر رانر هست و از ویژگی های این بازی میتوان به کاراکتر های جذاب و بیش از ۲۰ غول درون بازی اشاره کرد.

    استودیوی بازی سازی “Aurora” هم با بازی Space-Z در سبک کژوال ، پنجمین اثری بود که در سیزدهمین رویداد تجربه بازیساز معرفی شد.

     

    در انتهای معرفی هر ۵ عنوان، با حضور مسئولان انستیتو ملی بازیسازی و مرکز رشد لوج تقدیری به بازیسازان این عنوان ها اعطا شد.

    یک سورپرایز هم برای این رویداد تدارک دیده شده بود که بازی دوئل بود. شرکت کنندگان این مسابقه به طور اتفاقی انتخاب شده بودند و دو به دو با هم دوئل کردند و به نفر اول و دوم یک دستگاه VR اعطا شد.

    در بخش آخر سیزدهمین رویداد GDX برندگان مسابقه طراحی اسلحه برای بازی معرفی و جوایز به آنها داده شد. جایزه اثر برگزیده یک دستگاه نینتندو سوئیچ بود که به ایشان اعطا شد و از برترین اثر از نگاه کاربران که نظرسنجی آن در تلگرام برگزار شد هم تجلیل شد.

    این GDX هم به اتمام رسید. امیدواریم شاهد برگزاری هرچه زودتر GDX14 در سال آینده و با عناوین خلاق و جذاب باشیم.

درباره نویسنده : محسن اسماعیلی

دانشجوی رشته نرم افزار کامپیوتر

یک دیدگاه

امتیاز بازیها
موضوعات داغ هفته
اشتراک پیامک

کلیه حقوق مادی و معنوی برای گیم لایو محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد. طراحی شده توسط : طراحان عصر نوین